Saturday 23 April 2011

Bertemu lepasan ISA

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin (kanan), bersama Kadir (dua dari kanan)


KG KERINCHI, 22 April - Kadir bin Hashim, 42, seorang OKU yang juga merupakan anggota KEADILAN yang baru-baru ini ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama hampir tiga minggu, telah menerima kunjungan seramai 20 anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat bersama wartawan hari ini.


Sewaktu pertemuan ini, saudara Kadir telah menceritakan pengalaman beliau di bawah tahanan akta yang zalim ini. "Saya telah di torture secara mental. Walaupun begitu, saya terus tabah dengan dugaan dan cabaran. Ini suatu pengalaman bagi saya," jelas beliau. "Walau apa pun, saya tetap komited pada agenda parti dan reformasi. Paling penting: ISA dimansuhkan!"


"Sebenarnya cukup lucu kes saya ini... cuba fikirkan, bagaimana seorang OKU seperti saya boleh dilabel sebagai subversif?" tanya beliau, sambil tertawa. Walaupun begitu, Kadir turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dari hari beliau ditahan hinggalah hari ini.

No comments:

Post a Comment