Monday 18 April 2011

Kebakaran di Pantai Dalam

PANTAI DALAM, 18 April 2011 - YB Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Lembah Pantai telah membuat lawatan serta menghulurkan bantuan zakat kepada 14 keluarga yang telah kehilangan tempat tinggal dan harta benda akibat kebakaran yang berlaku di Kampung Simpang Tiga, Pantai Dalam Jumaat lalu.

YB Nurul Izzah mendengar kisah pilu penduduk Kg Simpang Tiga
Beliau telah meluangkan masa untuk lebih mengenali para penduduk yang buat masa ini menetap di sebuah dewan serbaguna yang berhampiran.

Selain bantuan zakat, YB Nurul Izzah turut memberikan bantuan berupa barang keperluan harian, pakaian sekolah serta kain lampin untuk keluarga yang mempunyai anak-anak kecil.

Walau hilang harta benda, syukurlah nyawa masih ada
"Saya berharap kita dapat bersabar dalam menghadapi musibah yang melanda. InsyaAllah saya akan bantu untuk memastikan rumah-rumah yang telah dijilat api tempoh hari akan dapat dibangunkan semula," kata beliau selepas sesi pemberian bantuan. "Saya akan bekerjasama dengan beberapa agensi yang lain untuk memastikan proses pembinaan semula rumah-rumah ini dapat dijalankan secepat mungkin."

YB Nurul Izzah sempat melawat tapak-tapak rumah yang telah musnah akibat kejadian kebakaran. "Syukurlah tiada siapa yang tercedera, dan alhamdulillah surau di penghujung barisan rumah-rumah ini turut terselamat," kata beliau.

Kebakaran di Kg Simpang Tiga, Pantai Dalam pada 15 April lalu

No comments:

Post a Comment