Tuesday 17 May 2011

Lawan tetap lawan!

Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Jln Duta 16 Mei 2011
KUALA LUMPUR, 16 Mei - Hampir 500 orang penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim telah hadir ke Mahkamah Jalan Duta pagi ini untuk memberi sokongan kepada beliau pada hari hakim membuat keputusan samada Datuk Seri Anwar harus membela diri ataupun tidak.

"Abang datang jam 6 pagi untuk dapatkan tempat dalam bilik perbicaraan, tapi rupa-rupanya sudah ada orang yang datang seawal 4.30 pagi untuk reserve tempat!" jelas seorang penyokong yang seringkali dipanggil Abang Lan Mamak. Beliau yang tidak kelihatan kecewa langsung kerana tidak dapat berada di bilik perbicaraan tetap penuh bersemangat di foyer mahkamah.

Para penyokong telah menunggu hampir 4 jam untuk mendapat tahu yang Datuk Seri Anwar telah diperintah untuk membela diri. Sambil menunggu, ramai yang melaung kata-kata azimat perjuangan "Re-for-ma-si!" dan ada yang menggunakan lagu ala penonton bolasepak tapi menukar senikata ke "Bebas, bebas, bebas, bebaaaassss... Bebas Anwar! Bebas Anwar!"

Agak lucu juga apabila beberapa orang peguam telah keluar dan ditemuramah wartawan. Kru TV3 telah dijadikan bahan ejekan apabila para penyokong menjeritkan "TV3 lucah! TV3 lucah!"

Tapi alhamdulillah, dari pengamatan Kanta Lembah Pantai, tiada apa-apa kejadian yang tidak diingini berlaku.

Kita sama-sama nantikan perbicaraan kes Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan berlangsung 6-30 Jun ini.

Apakah agaknya keputusannya nanti...? ;)

No comments:

Post a Comment