Saturday 14 May 2011

Masalah air di Flat Sri Pahang

BUKIT BANDARAYA, 14 Mei - Penduduk yang tinggal di flat DBKL Sri Pahang semakin gelisah akibat masalah gangguan bekalan air yang telah mereka alami lebih sebulan.

Kanta Lembah Pantai difahamkan yang walaupun laporan telah dibuat dengan pihak Syabas dan juga DBKL, namun hingga ke hari ini masih belum ada apa-apa tindakan susulan yang diambil pihak tersebut.

Keadaan ini amat mendukacitakan, kerana gangguan bekalan air ini mendatangkan kesusahan kepada para penduduk, terutamanya warga tua, orang kelainan upaya (OKU), dan juga ibu-ibu mengandung. Air cuma boleh didapati daripada tangki-tangki sementara yang diletakkan di tingkat bawah flat tersebut.

Kami di Kanta Lembah Pantai berharap masalah ini akan diselesaikan dengan cepat, dan meminta semua pihak yang berkenaan untuk bekerjasama demi kebaikan penduduk.

Beberapa anggota KEADILAN mendengar keluhan penduduk

Penduduk harus mengangkat baldi-baldi air ke unit-unit mereka

Hingga hari ini masalah air masih belum selesai
Nota: Flat ini terletak tak berapa jauh dari pejabat bahagian sebuah parti yang kononnya "memperjuangkan" (ada yang sebut "memperju-wang-kan") nasib penduduk Lembah Pantai... tapi tak jugak dibantu... aduhai!

No comments:

Post a Comment