Saturday 14 May 2011

YB Nurul Izzah buat laporan polis

Kami baru terima maklumat bahawa YB Nurul Izzah akan ke Balai Polis Dang Wangi pada Jumaat, 13 Mei, jam 9 pagi untuk membuat laporan polis mengenai suatu SMS yang beliau terima.

Menurut sumber yang mengenali beliau, Kanta Lembah Pantai difahamkan SMS ini telah mengugut keselamatan anak beliau.

Na'uzubillahi min zalik!

UPDATE

YB Nurul Izzah Anwar telah membuat laporan polis di IPD Dang Wangi pada jam 9.20 pagi, Jumaat 13 Mei 2011. Beliau ditemani Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, bapa mertua beliau, beberapa orang peguam, serta anggota-anggota KEADILAN Lembah Pantai.

Dalam laporan polis tersebut, YB Nurul Izzah telah memaklumkan bahawa seorang individu telah cuba menghubungi beliau beberapa kali sebelum menghantar SMS yang mengugut sesuatu yang buruk - seperti yang telah berlaku kepada adik Sharlinie - bakal menimpa anak beliau Raja Nur Safiyah binti Raja Ahmad Shahrir (umur 3 tahun) sekiranya YB Nurul Izzah tidak berhenti menyokong bapanya.

Tindakan mengugut yang buruk lagi keji ini memang tidak patut diberi tempat dalam masyarakat kita. Kanta Lembah Pantai turut difahamkan bahawa tindakan mengugut ini salah di sisi undang-undang menurut Seksyen 503 Kanun Keseksaan (ugutan jenayah), Seksyen 120A Kanun Keseksaan (konspirasi jenayah), dan Seksyen 364 Kanun Keseksaan (menculik dengan tujuan membunuh dan/atau menyebabkan kematian).

Semoga si durjana ini dibawa ke muka pengadilan!

YB Nurul Izzah menunjukkan handphone yang telah menerima SMS ugutan itu
Laporan polis berkenaan

No comments:

Post a Comment