Saturday 21 May 2011

Penjelasan Tragedi Kebakaran di Pantai Dalam

Berikut adalah kenyataan daripada saudara Izhar Yusof, Pengarah Biro Aduan & Kemasyarakatan Pejabat Ahli Parlimen Lembah Pantai, membidas sebuah rencana dalam blog yang kononnya Ahli Parlimen Lembah Pantai lambat bertindak.

=====

Kebakaran di Jalan Kubur, Pantai Dalam 

Pada 15 April 2011,  jam 530pm, pihak Pejabat Ahli Parlimen Lembah Pantai diketuai oleh saya selaku Pengarah Biro Aduan & Kemasyarakatan hadir ke tempat kebakaran. Hampir 14 buah rumah hangus terbakar. Perbincangan dilakukan dengan Pak Ruby, wakil penduduk.

Persetujuan dicapai bersama dgn En Jasni selaku pengerusi Madrasah Al Falah untuk memindahkan mangsa kebakaran ke madrasah tersebut. Pak Ruby selaku wakil pduduk bersetuju dengan tawaran tersebut sehinggalah Nong Chik hadir dan ingin memindahkan ke dewan yang lain. Isunya adalah kita memberikan alternatif lain iaitu pusat pemindahan sebelum tawaran lain yang diberikan kepada mangsa kebakaran.

Alhamdulillah, walau dana tiada, dan peruntukan dinafikan kepada pihak Ahli Parlimen oleh kerajaan pusat, kita (khususnya saya beserta Timbalan Ketua Cabang Keadilan Lembah Pantai, Encik Siddik Ibrahim dan warga KEADILAN lainnya) membantu mangsa seadanya dengan makanan, dan bekalan-bekalan keperluan untuk mangsa-mangsa bersama anak-anak kecil.

YB Nurul Izzah selaku ahli parlimen juga sempat menyerahkan zakat sekembalinya beliau daripada Sarawak pada 18 April 2011.

Tidak benar jika dikatakan kita tidak memberikan bantuan. Sewajarnya isu kebajikan yang diutamakan bukan retorik politik murahan untuk meraih undi.

Dan yang terpenting, diharap semua janji-janji yang ditabur oleh pihak UMNO termasuk Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar haruslah dikota.

Izhar Yusof
Pengarah Biro Aduan & Kemasyarakatan merangkap
Ketua AMK Keadilan Lembah Pantai

No comments:

Post a Comment